הפרשן מוחמד מג'אדלה: "יתכן ששלוש המפלגות הערביות לא יעברו"

אייל ראובן 2 Comment on הפרשן מוחמד מג'אדלה: "יתכן ששלוש המפלגות הערביות לא יעברו"

פרשן חדשות 12 מוחמד מג'אדלה ב"קול חי": "ההיסטוריה מלמדת שבפיצול המגזר הערבי – אחוזי ההצבעה יורדים. במידה ובל"ד יצליחו לשרוף 80 אלף אלף קולות, אחת מהמפלגות הערביות – חד"ש תע"ל או רע"מ בסכנה אמיתית. יש אפילו מצב ששלוש המפלגות הערביות לא עוברות ולנתניהו יש את ממשלת החלומות"

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרשן חדשות 12 ורדיו נאס, מוחמד מג'אדלה שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), על הפיצול הדרמטי ברשימה המשותפת. "זה היה באמת מפתיע. אפילו הם עצמם לא ציפו שלא יצליחו לשמור על המשותפת. כולם מתחלקים שווה בשווה במה שקרה שם. ביום רביעי בערב הם עוד הכריזו על ריצה משותפת".

בל"ד תרוץ בנפרד: הסתיימה הגשת רשימות המועמדים לבחירות

התפרקות ה"משותפת": בסיעת בל"ד מאשימים את לפיד

הוא הסביר מה קרה מאחורי הקלעים: "ביום חמישי בערב גילו בבל"ד שיש רוטציה על המנדט השישי שמיועד להם ושם פורץ הכל מחדש. המו"מ לא הצליח להניב פירות עד כמעט 10 וברגע האחרון חד"ש ותע"ל הגישו יחד ובל"ד נאלצה להגיש בנפרד ונוצר הפיצול".

לדבריו "לפעמים האגו שולט יותר ומנצח את ההיגיון ומזה מה שהיה שם. זה לא רק אגו, זה גם משקעים. כבר לפני חודשיים בל"ד אמרה שהיא לא מוכנה להמלצות על לפיד וגנץ ולרשת הביטחון לממשלה. בלד איימו לעשות קמפיין שיציג אותם כמו רע"מ, וחד"ש-תע"ל חששו מזה מאוד".

 

עוד הוסיף מג'אדלה: "הסיטואציה הקיימת מסוכנת משתי סיבות. במידה ובל"ד נשארת בחוץ וזה כנראה מה שהולך לקרות אבל חדש-תעל יעברו וגם עבאס יעבור, יהיו תשעה מנדטים שישתפו פעולה באופן מלא עם לפיד. זה התסריט החיובי ללפיד. ככה הוא נפטר מבל"ד ויכול לשתף פעולה עם המשותפת".

"התסריט השני", המשיך "במידה ובלד יצליחו לשרוף 70-80 אלף קולות. שזה הפוטנציאל שלהם – אחת משתי המפלגות חד"ש-תע"ל או רע"מ בסכנה אמיתית. יש מצב ששלוש המפלגות הערביות לא עוברות ולנתניהו יש את ממשלת החלומות. זו סיטואציה מאוד מסוכנת. כשיש פיצולים במגזר הערבי אנשים לא מגיעים להצביע".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מוחמד הוא עיתונאי נחמד מאוד אך גם הוא במפלגת תקשורת השמאל שמנסה להוציא ערביים לקלפיות

  2. 1

    לפיד יצרף גם את בל'ד אילו היו מסכימים לכך שישרף המועדון העיקר שהוא יהיה ראש הממשלה מי שמצביע לו בטוח יודע שהוא הולך עם טיבי ועודה וסחטנות על כל הצבעה כמו שחווינו עם ראם